Наразі ще не подано жодної петиції

+ Подати петицію

Звіт голови Крижопільської районної ради про діяльність за період з квітня 2019 року по червень 2020 року

 

 

Шановні депутати та запрошені!

         Триває п’ятий рік роботи районної ради сьомого скликання, а отже, наша каденція підходить до закінчення. І сьогодні я, відповідно до пункту 17 ст.55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», складаю перед вами звіт про свою діяльність з квітня 2019 року по даний час. Це буде завершальий звіт завершального року 7 скликання районної ради.

Хочу подякувати крижопільській громаді і депутатам, які 2 грудня 2015 року довірили мені очолити найвищий представницький орган району. Як  голова районної  ради – усі ці чотири з половиною роки намагався законно, демократично, відкрито, колегіально представляти громаду Крижопільщини у цей непростий час.

         Мій звіт – це підсумок роботи не лише голови районної ради. Районна рада як колегіальний орган представляє спільні інтереси територіальних громад селища і сіл Крижопільського району. Тому все, що зроблено за звітний період, є результатом колективної праці кожного депутата, постійних комісій, президії районної ради, сесійної діяльності, роботи виконавчого апарату районної ради, співпраці з районною державною адміністрацією, селищною та сільськими радами, керівниками підприємств, господарств та установ району, а також обраних по нашому округу депутатів Верховної та обласної рад.

Переконаний, що районна рада 7 каденції за час своєї роботи аналізом ситуації, визначенням перспектив, а часом і простим людяним відношенням, довела свою дієздатність, компетентність та професіоналізм, була відкритою для пропозицій щодо вирішення питань, які віднесені до її компетенції та готова до співпраці з усіма гілками влади, громадськими організаціями і окремими громадянами з питань розвитку району.

         Як голова районної ради я у своїй діяльності керувався Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про службу в органах місцевого самоврядування», іншими нормативно-правовими актами, рішеннями районної ради, пропозиціями депутатів та їхніх формувань. Своє основне завдання вбачав і вбачаю у тому, щоб об’єднати наш різновекторний людською етикою і мораллю депутатський корпус та налаштувати його на конструктив задля вирішення головних соціально-економічних проблем, спрямовувати зусилля районної ради, депутатів усіх рівнів, а також органів місцевого самоврядування базового рівня на найбільш повне використання їхніх прав, наданих законодавством, на пошук нових, адекватних часові методів і підходів до реалізації основного принципу місцевого самоврядування – вирішення життєво важливих питань місцевого значення.

Основними в роботі керівництва ради, постійних комісій, усього депутатського корпусу, як і раніше, були такі напрями:

забезпечення успішного виконання Програми економічного і соціального розвитку району та  цільових програм з інших питань;

здійснення контролю за раціональним використанням бюджетних коштів;

утвердження місцевого самоврядування та демократичних суспільних відносин;

забезпечення соціального захисту населення.

Переконаний, що виважена позиція на співпрацю з районною державною адміністрацією, максимальне врахування думок і пропозицій депутатів сприяли тому, що ми зберегли свою дієздатність та виважений конструктивний підхід до вирішення питань місцевого значення  у нелегкі  для нашої країни часи.

Районна рада працює у складі 34 депутатів, що в повній мірі забезпечує ефективну роботу представницького органу.

Повноважними представниками інтересів територіальних громад району є 19 сільських та 1 селищна ради,  депутатський корпус яких складає на сьогодні 271 особу. Очолюють місцеві представницькі органи сільські голови. В районі сформувався дієвий та потужний корпус сільських голів, яким до снаги вирішення серйозних питань  життєзабезпечення сільської громади.

Основою нашої співпраці було гасло: «Мінімум політики – максимум економіки». Бо тільки в консолідації зусиль представницької гілки влади та в діловому партнерстві з органами виконавчої влади можна досягти успіху. Тим більше, що мета в нас одна – поліпшення добробуту жителів нашого району.

Я вдячний головам райдержадміністрації: колишньому – Панчуку В.І. та нинішньому – Скалію В.В., їхнім заступникам, усім працівникам райдержадміністрації за плідне співробітництво, взаєморозуміння, взаємовідповідальність у вирішенні покладених на нас завдань.

Маю надійних помічників – мого заступника Русіна І.І., керуючу справами Тимчишену Н.Д., працівників виконавчого апарату районної ради.

Хочу подякувати громаді району, депутатам усіх рівнів, очільникам територіальних  громад, виконкомам сільських, селищної рад, усім керівникам підприємств, установ та організацій, підприємцям, які докладають чимало зусиль для забезпечення стабільності, вирішення соціальних проблем, підвищуючи тим самим авторитет органів місцевого самоврядування.

Сесійна діяльність 

     Шановні колеги!

Відповідно до вимог статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» основною формою роботи ради є проведення сесій.

Базовими принципами сесійної діяльності районної ради упродовж всього скликання є:

  • законність – жодне рішення, прийняте районною радою протягом 7 скликання, не було визнано незаконним, в тому числі і в судовому порядку;
  • демократичність – через обраних депутатів районної ради крижопільчани реалізовували своє право на участь у місцевому самоврядуванні, що давало реальні можливості кожному члену територіальної громади безпосередньо долучатись до вирішення питань місцевого значення. Проводились громадські обговорення найбільш суспільно важливих проєктів рішень;
  • колегіальність – депутати мали рівні можливості щодо виступів та висловлення своїх позицій на пленарних засіданнях, внесення проєктів рішень та звернень. Завдяки злагодженій і конструктивній роботі депутатів районна рада 7 скликання працювала ефективно і результативно;
  • публічність – шляхом імплементації норм  антикорупційного законодавства, дотримання принципів прозорості, відкритості та підзвітності у своїй роботі.

         Згідно із статтею 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» протягом звітного річного періоду відкрито і гласно, за участю запрошених депутатів різних рівнів, представників районної державної адміністрації, селищного та сільських  голів, керівників правоохоронних органів, підприємств, установ та організацій району, засобів масової інформації проведено  8 пленарних засідань (у тому числі – 2 позачергових, одну з яких проведено дистанційно), розглянуто  175  питань, ухвалено 169 рішень, у тому числі щодо:

- затвердження районних програм та внесення змін до них – 62;

- бюджетних питань та внесення змін до районного бюджету – 28;

- з питань соціально-економічного, культурного розвитку – 16;

- управління комунальною власністю –39;

- депутатської діяльності і правопорядку – 15;

- затвердження статутів, положень, порядків та  внесення змін до них – 11;

 - кадрових питань – 7.

З квітня 2019 року по червень 2020 року на пленарних засіданнях ради було заслухано такі важливі питання:

затвердження Програми економічного і соціального розвитку Крижопільсьького району та районного бюджету на 2020 рік;

затвердження Плану перспективного розвитку Крижопільсьького району на 2019-2021 роки;

звіт голови Крижопільської районної державної адміністрації про здійснення адміністрацією делегованих їй районною радою повноважень;

стан законності, боротьби зі злочинністю;

соціально-правовий захист дітей в районі;

підсумки опалювального сезону 2018-2019 рр. і організація підготовки об’єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери до роботи в умовах осінньо-зимового періоду 2019-2020 рр.;

участь у 17 обласному конкурсі проєктів розвитку територіальних громад Вінницької області;

стан медичного обслуговування жителів району в умовах реформування галузі охорони здоров’я та захисту населення від COVID - 19;

складання, затвердження та контроль виконання фінансових планів комунальних підприємств та комунальних некомерційних підприємств закладів охорони здоров’я;

інші.

Актів, які мають ознаки регуляторних, районна рада не приймала.

Упродовж звітного періоду на сесіях районної ради було розглянуто і схвалено три депутатських звернення:

на 31-й сесії депутатами районної ради було схвалено звернення до Президента України, Міністра розвитку громад і територій, Голови Верховної   Ради України, Прем’єр-міністра України, депутата   Верховної Ради України по 16 виборчому округу, голови Вінницької ОДА  про підтримку рішення більшості територіальних громад району про створення однієї Крижопільської селищної об’єднаної громади на його території;

на позачерговій 32-й сесії було прийнято депутатське звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України, голови обласної державної адміністрації  щодо включення КНП «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування» до переліку опорних закладів охорони здоров’я Вінницької області;

 на 33-й сесії за підсумками звітів робочих депутатських груп та обговорення стану справ у лікарні  депутати ухвалили надіслати повторне звернення до органів влади вищого рівня, наших депутатів - мажоритарників про сприяння у вирішенні питання щодо включення КНП «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування» до переліку опорних закладів охорони здоров’я Вінницької області.

У звітному періоді було затверджено 24 галузеві довгострокові програми, внесено зміни до 38-ми раніше прийнятих та продовжено термін дії 1-єї  програми.

Всього на контролі в районній раді сьогодні перебуває 101 програма.

З метою здійснення контролю за прийнятими радою рішеннями  було заслухано  звіт: «Про хід виконання районних програм у галузі фізичної культури і спорту».

До підготовки питань, які виносилися на розгляд ради, ми намагалися максимально залучати депутатів районної ради, постійні комісії, працівників управлінь та відділів райдержадміністрації, підприємств, установ, організацій району для забезпечення об’єктивності та неупередженості.

Скликання сесій районної ради проводилися згідно з розпорядженнями голови районної ради при дотриманні норм Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту роботи районної ради.

         Президія та постійні комісії районної ради

Одним із моїх функціональних обов’язків як голови  є організація  роботи  президії  та постійних комісій районної ради .

Робота президії  як дорадчого органу ради у складі 14 осіб  здійснювалася відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламенту і Положення про президію районної ради 7 скликання. За звітний період проведено 7 засідань, на яких попередньо розглядались проєкти рішень, узгоджувались порядки денні сесій, що виносились на пленарні засідання. Присутність відповідальних осіб районної державної адміністрації, керівників районних підприємств, організацій і установ, виконавчого апарату районної ради на засіданнях президії давала змогу депутатам отримати вичерпне роз’яснення з будь-якого питання, внести свої пропозиції та зміни до проектів документів.

Президія детально опрацьовувала всі зауваження, пропозиції, доповнення, висловлені у ході обговорення проєктів рішень до розгляду на пленарних засіданнях. Дякую членам президії за відповідальне ставлення до роботи.

         Для об’єктивного вирішення питань діяльності ради, фахового оприлюднення і прийняття рішень в районній раді утворено 6 постійних комісій, які діють відповідно до затвердженого радою Положення.

Постійні комісії відповідно до свого функціонального спрямування  тісно співпрацюють з профільними управліннями та відділами районної державної адміністрації, установами, організаціями, місцевими радами, що завжди позитивно впливає на результати роботи як комісій, так і районної ради в цілому.

З метою всебічного вивчення та обговорення питань  районною радою практикувалося проведення спільних засідань президії та профільних постійних комісій районної ради.

Як показала практика, дієвою зарекомендувала себе така форма роботи, як проведення спільних засідань президії та постійної комісії з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку.

У звітному періоді було проведено 7 таких засідань

 

Щодо роботи постійних комісій:

Постійна комісія районної ради з питань регламенту, депутатської діяльності і етики, гласності, взаємодії з органами місцевого самоврядування (голова комісії –Тимчишена Н.Д.) провела 6 засідань, на яких розглянула 24 питання,  винесла  на затвердження 24 проєкти рішень

Основним критерієм роботи комісії є вдосконалення регламентованих норм діяльності районної ради, надання консультацій та роз’яснень депутатам районної ради щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, контроль за дотриманням законодавства щодо виконання депутатами своїх обов’язків, за виконанням рішень ради та рекомендацій комісій.

Постійна комісія районної ради з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку (голова комісії – Нагірняк  В.В.).

 На цю  комісію  традиційно припадає найбільше навантаження. Членами постійної комісії на 54 засіданнях розглянуто 166 питань, усі було винесено на розгляд сесій районної ради.

Переважна більшість з них стосувалася цільових програм та внесення змін до районного бюджету. Крім того, комісією розглянуті та відпрацьовані всі цільові програми, прийняті районною радою, та інші питання, що стосуються соціально- економічного розвитку району.  Депутати у  цій комісії працюють дуже активно. Особливо хочу  подякувати за небайдужість та плідну співпрацю голові  постійної комісії.

 

  Постійна комісія районної ради з питань промисловості, будівництва, транспорту, зв'язку, комунальної власності, торговельного і побутового обслуговування, комплексного розвитку та благоустрою населених пунктів (голова комісії – Паляниця М.В.).

Загалом постійною комісією проведено 8 засідань, на яких розглянуто  80 питань, що стосуються  об’єктів спільної власності територіальних громад району, 78 з яких винесено на розгляд сесій районної ради.

       Головними  напрямками в роботі комісії залишаються питання благоустрою, забезпечення ефективного управління об’єктами спільної власності територіальних громад Крижопільського району, впровадження енергозберігаючих технологій.

    Постійна комісія з питань освіти, сім'ї та молоді, охорони здоров'я, культури, фізкультури та спорту (голова комісії – Харук О.І.)

 За звітний період комісією проведено 7 засідань, на яких розглянуто 64  питання гуманітарного спрямування, 59 з яких винесено на розгляд сесій районної ради.

     У своїй роботі комісія значну увагу приділяла утриманню і  діяльності закладів освіти, медицини, розвитку культури, питанням,  пов’язаним з секторальними реформами, з реалізацією молодіжної політики, харчуванням та оздоровленням учнів.

 Постійна комісія з питань соціального захисту населення, забезпечення законності, правопорядку, охорони прав і свобод громадян (голова комісії – Хмеляр О.О.)

        За звітний період проведено 10 засідань, на яких розглянуто  61 питання, які стосуються вирішення соціальних питань населення району, 58 з яких винесено на розгляд сесій районної ради.

     Особлива увага членів постійної комісії приділялася контролю за виконанням районних програм  щодо правової освіти населення, підтримки сім`ї, утвердження гендерної рівності і протидії торгівлі людьми, соціального захисту учасників Антитерористичної операції та членів їхніх сімей, соціального захисту людей з інвалідністю  тощо.

Постійна комісія районної ради з питань агропромислового   комплексу,   регулювання   земельних   відносин, охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів (голова комісії – Пляцок Р.П.).

  За звітний період комісією проведено 6 засідань, розглянуто 26 питань, 22 з яких винесено на розгляд сесій районної ради.

    В полі зору постійної комісії перебували питання дотримання земельного законодавства, охорони довкілля, контролю та ефективного  використання земельних ресурсів.

Координаційна рада з питань місцевого самоврядування

 при голові районної ради

Протягом звітного періоду продовжувалась тісна співпраця з  сільськими, селищною та Вінницькою обласною радами. Провідна роль у її налагодженні належить Координаційній раді з питань місцевого самоврядування при голові районної ради.

           Діяльність Координаційної ради була  спрямована на  сприяння органам місцевого самоврядування району у реалізації визначених Конституцією та законами України повноважень; забезпечення співпраці та зворотного зв’язку районної ради з  сільськими, селищною радами; напрацювання узгоджених підходів та спільних завдань для забезпечення ефективного соціально-економічного розвитку району та  життєдіяльності територіальних громад; вироблення пропозицій щодо удосконалення чинного законодавства з питань місцевого самоврядування та децентралізації влади в Україні, узагальнення кращої практики роботи органів місцевого самоврядування району.

Протягом звітного періоду відбулося  4 засідання Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові Крижопільської районної ради, на яких розглядались такі питання:      

- Про внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області;

- Про підсумки проведення весняної акції з благоустрою та санітарної очистки території населених пунктів району в період двомісячника 2019 року;

- Про стан внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні, які зареєстровані до  1 січня 2013 року у Державному реєстрі земель та не перенесені до Державного земельного кадастру;

- Про підсумки  соціально-економічного розвитку району у 2019 році та основні завдання і перспективи розвитку на 2020 рік.

Розгляд питань на засіданні Координаційної ради дозволяє нам визначити спільну стратегію дій в інтересах жителів територіальних громад району.

Збори громадян

Традиційно в першій половині року в територіальних громадах району проводилися збори громадян за місцем проживання. На сьогодні збори пройшли у 5 громадах – Вербській, Городківській, Дахталійській, Жабокрицькій, Соколівській. У решті громад збори відтерміновано у зв’язку з карантином.

Організаційна робота

                                             Шановні депутати!

У підвищенні ефективності діяльності районної ради важливу роль відіграє виконавчий апарат районної ради, протягом року працівники якого належним чином здійснювали забезпечення діяльності районної ради, постійних комісій, президії районної ради, забезпечували взаємодію з органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування, надавали їм при необхідності консультативно-методичну допомогу.

За звітний період до районної ради надійшло і зареєстровано 600 різних документів. Виконавчим апаратом вжиті заходи щодо їх своєчасного виконання.

За цей період підготовлено та відправлено 526 вихідних документів.

Головою районної ради видано 148 розпоряджень з основної діяльності та кадрових питань.

         Районна рада займає активну позицію з питань законотворчої діяльності.

Неодноразово, в рамках цієї роботи, напрацьовувались та вносились до Верховної Ради України,  Кабінету Міністрів України, Української асоціації районних та обласних рад пропозиції щодо вдосконалення діючого законодавства, зауваження до низки законопроєктів, інших нормативних актів.

         Важливим напрямом роботи районної ради є також правове забезпечення діяльності районної ради, організація роботи, спрямованої на правильне застосування вимог законодавчих актів, розробка проєктів нормативно-правових актів районної ради, розпоряджень голови районної ради та експертизи їх на відповідність чинному законодавству. Як результат, на сьогодні жодного рішення районної ради чи розпорядження голови районної ради органами прокуратури в порядку нагляду опротестовано не було.

Відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», інших нормативно-правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією, виконавчим апаратом районної ради при підготовці проєктів рішень та розпоряджень голови проводиться постійний контроль щодо виявлення і усунення чинників, які могли б мати ризик виникнення корупційних правопорушень або конфлікту інтересів. У звітному періоді під час розгляду питань на пленарних засіданнях  було 5 повідомлень депутатів як в усній, так і в письмовій формах   про наявність конфлікту інтересів.

Робота зі зверненнями громадян

                                           Шановне товариство!

  Розгляд звернень громадян та їх вирішення завжди було і залишається одним із першочергових завдань районної ради, адже право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.

Характер звернень у звітному періоді свідчить про прагнення громадян до впровадження громадського контролю над владою різних рівнів та участі у вирішенні проблем місцевого самоврядування.

Під своїм особистим контролем тримаю вирішення проблем, з якими звертаються учасники бойових дій, учасники АТО, ветерани праці, інваліди, багатодітні сім’ї та інші категорії громадян.

За звітний період до районної ради  надійшло 54 звернення громадян: 34 звернення на особистому прийомі та 20 письмових звернень.

 Найбільше звернень стосувалось таких питань:

- комунального і шляхового господарства – 5;

- соціального захисту та пенсійного забезпечення – 7;

- житлового господарства – 2;

- охорони здоров’я – 4.

На виїзних прийомах громадян, здійснюваних посадовими особами районної ради, за вказаний період було розглянуто 11 звернень громадян.

Слід зазначити, кількість звернень громадян на особистому прийомі значно зменшилась порівняно із 2019 роком, а письмових навпаки – зросла.

 Гласність і прозорість у роботі районної ради

        Районна рада будує свою діяльність на принципах відкритості: всі важливі події в громадах району, діяльність органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, депутатського корпусу оприлюднюється на офіційному вебсайті районної ради та у місцевих засобах масової інформації. Представники районної газети «Сільські новини» та ТРК  «Новини Крижопілля» постійно беруть участь  у роботі сесій районної ради, у інших заходах, висвітлюючи ці події на своїх сторінках та у радіопередачах, і за це їм наші щирі слова подяки.

На офіційному сайті у визначені терміни розміщуються всі нормативні документи районної ради, що згідно з чинним законодавством підлягають оприлюдненню: проєкти рішень та вже прийняті рішення, результати поіменного голосування, розпорядження голови районної ради з основної діяльності, а також протоколи пленарних засідань, засідань президії та постійних комісій, інші матеріали.

З метою дотримання норм Законів України «Про доступ до публічної інформації»,  «Про інформацію», інших нормативних актів  спрямовую роботу ради  та її  виконавчого апарату таким чином, щоб це завжди відбувалося публічно, прозоро та відкрито.

         Важливим кроком в демократизації суспільства є звернення відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». У звітному році ми отримали 10 таких звернень, на які у визначені терміни надали відповідь. Подані запити в основному стосувались боротьби з корупцією.

У звітному періоді ми  затвердили Порядок оприлюднення районною радою наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, котрий діє з 20 жовтня 2019 року. Виконавчим апаратом було проведено велику й копітку роботу щодо набору цих даних та їх оприлюднення, адже до переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на офіційному вебсайті районної ради та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних, у районній  раді: крім проєктів рішень та вже прийнятих рішень, результатів поіменного голосування, протоколів пленарних засідань, відтепер включено переліки та паспорти бюджетних програм, звіти про їх виконання, перелік об’єктів комунальної власності, що передані в оренду, звіти про виконання фінансових планів комунальних підприємств тощо.

Забезпечується щоквартальне оприлюднення та оновлення наборів даних на офіційному вебсайті районної ради та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

Процедура оприлюднення та оновлення відкритих даних районною радою здійснюється із дотриманням принципів об’єктивності, достовірності, доступності, прозорості та взаємодії з розпорядниками інформації.

Бюджетні питання

Невід’ємною умовою реалізації будь-яких програмних заходів  є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу, що є чи не найголовнішим у діяльності районної  ради. Питання  формування бюджету, наповнення дохідної частини, ефективний розподіл та перерозподіл бюджетних коштів  були присутні на всіх без винятку пленарних засіданнях районної ради.

Районний бюджет за  2019 рік по доходах загального фонду бюджету виконано на 102,8%, при уточнених планових показниках 99 634,172 тис.грн, фактично надійшло  102 415,7 тис. грн, що на 2 781,528 тис.грн  більше запланованих надходжень.

 Висловлюю подяку тим підприємствам, організаціям, фермерам, приватним підприємцям та товаровиробникам району, які вчасно та чесно сплачують податок з доходів фізичних осіб, плату за землю, єдиний податок та інші податки - ці кошти ми спрямували на розвиток району.

Понадпланові надходження власних коштів дали змогу профінансувати бюджетні видатки та не допустити значного скорочення штатів як у медичній, так і освітній галузях, а також  профінансувати додаткові видатки розвитку.

В першу чергу кошти спрямовувались на фінансування соціально - культурної сфери:  у тому числі на  освіту – 134 433,4 тис.грн, на охорону здоров'я- 35 474,1 тис.грн,  на соціальний захист та соціальне забезпечення -      60 262,6 тис.грн, на культуру – 9 856,7  тис.грн,  та фізичну культуру і спорт -      2 775,7 тис.грн.

Забезпечено в повному обсязі фінансування  захищених статей видатків бюджету, зокрема повнота та своєчасність виплати заробітної плати з нарахуваннями,  розрахунків за спожиті енергоносії, виплат  населенню  по соціальному забезпеченню.

          Відповідно до пропозицій депутатів, при внесенні змін до районного бюджету у звітному періоді додатково виділено 23,3 млн грн (23 313,4 тис.грн) за рахунок вільного залишку коштів районного бюджету  станом на 01.01.2019 (7 481,1 тис.грн) та від перевиконання дохідної частини районного бюджету (15 832,3 тис. грн).

З 21 бюджетів, розташованих на території району, показники розпису доходів бюджету на 2019 рік виконали всі місцеві бюджети.

Пошук альтернативних джерел фінансування, а саме залучення та використання коштів організацій – партнерів, дозволяє  зменшити навантаження на місцеві бюджети, в тому числі районний.

За І квартал 2020 року до загального фонду районного бюджету отримано 43 247,4 тис.грн надходжень, а саме: власні та закріплені доходи становлять  17 673,8 тис.грн, міжбюджетні  трансферти – 25 573,6 тис.грн, які включають кошти з державного, обласного та сільських бюджетів.

  З 21 бюджетів, розташованих на території району, показники розпису доходів загального фонду за І квартал  2020 року виконали всі місцеві бюджети крім районного, де виконання становить лише 89,7%, що на 2 026,3 тис грн менше від планових показників, в основному за рахунок зменшення податку та збору на доходи фізичних осіб, що є основним джерелом наповнення районного бюджету. Також на зменшення надходжень до бюджетів впливає епідеміологічна ситуація, що склалась в Україні, в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

З початку 2020 року на здійснення додаткових видатків по районному бюджету було спрямовано  4 252, 414 тис грн вільного залишку бюджетних коштів загального фонду районного бюджету, що склався на початок 2020  року, або 81,8 % (на початок року – 5 196,009 тис.грн). З них, на оплату праці з нарахуваннями спрямовано 227,0 тис.грн., або 5,3_%  всіх спрямованих вільних залишків; на капітальні видатки 1 980,5 тис.грн., або 46,5 %.

На  видатки загального фонду з початку року використано  46 075,833 тис. грн, що становить 23,2 %. до плану на рік, затвердженого місцевими радами з врахуванням змін  та 83,3 % до планових показників за 3 місяці згідно помісячного розпису  (заплановано 55 316,731 тис.грн ). В першу чергу кошти бюджету спрямовувались на фінансування соціально - культурної сфери:  на  зазначені цілі  використано  45 209,98 тис грн  ( це  майже 98,1 % усіх видатків), у тому числі на  освіту використано  32 386,675 тис грн., на охорону здоров'я –  8 138,233 тис грн.,  на соціальний захист та соціальне забезпечення –  1 770,832  тис.грн, на культуру – 2 350,815тис. грн., на фізичну культуру і спорт  - 563,425 тис.грн.

Цьогорічна весна стала часом викликів, які постали перед світовою спільнотою і торкнулися суспільного, політичного та економічного життя  нашої країни. Загроза розповсюдження коронавірусної хвороби внесла зміни у всі сфери життєдіяльності суспільства, а питання мобілізації коштів на фінансування заходів, спрямованих на стримування поширення пандемії, набули особливої актуальності та гостроти.

Прийняті закони  щодо регулювання загроз, спричинених COVID-19, так чи інакше впливають на фінансову спроможність місцевого самоврядування, зменшуючи шанси виконання планових показників доходів. Водночас суттєво зростає навантаження на видаткову частину місцевих бюджетів, оскільки органи місцевого самоврядування потребують додаткових коштів на вжиття профілактичних і протиепідемічних заходів, а також фінансову підтримку закладів охорони здоров’я у період карантину.

З огляду на це, дуже важливим є недопущення розбалансування місцевих бюджетів шляхом виваженого бюджетного планування, максимально точного прогнозування втрат доходів та вжиття заходів щодо недопущення фінансування непершочергових видатків, а також жорсткої економії бюджетних коштів.

Тільки комплексний та системний підхід до управління бюджетними коштами дозволить місцевому самоврядуванню подолати критичний період з найменшими втратами та забезпечити збереження здоров’я населення громад.

Комунальна власність

                                           Шановні колеги!                    

           Одним із головних завдань районної ради є зміцнення матеріальної основи установ та підприємств, що перебувають у спільній власності територіальних громад району та підвищення ефективності їхньої роботи – адже власність, як і фінанси, земля та організація влади, є основою для самодостатньої життєдіяльності відповідної території, кожної територіальної громади.

                  Предметом особливої уваги районної ради продовжує залишатись питання ефективного використання об’єктів спільної власності територіальних громад, яких на сьогодні в районі нараховується 48.

         Більшість наших з вами рішень по управлінню цим майном стосувалось його оренди.

Починаючи з січня 2018 року, згідно з рішеннями сесій районної ради про районний бюджет на відповідний рік, надходження від орендної плати за користуванням майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є районна рада, спрямовується 100% до загального фонду районного бюджету.

Надходження від орендної плати за цей період склали відповідно:

  • за 2018 рік – 114,6 тис.грн;
  • за 2019 рік – 145,8 тис.грн;
  • за І квартал 2020 року – 31,9 тис.грн.

У 2019 році перелік установ, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селища Крижопільського району поповнився комунальною установою «Музей поетів Володимира і Олександра Куцих», створеного за рішенням 28 сесії районної ради 7 скликання від 04.06.2019 року №771. Музею, функціонування якого забезпечує збереження родинних традицій, літературної та етнографічної спадщини, популяризації історії нашого краю, наказом управління культури і мистецтв ОДА присвоєно звання «народного».

Розроблено та затверджено на 31 сесії районної ради 7 скликання Порядок проведення конкурсного добору на посаду керівника комунального закладу культури, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селища Крижопільського району. Цей Порядок визначає процедуру проведення конкурсного добору на зайняття посади керівника комунального закладу культури, що є власністю громад району. За встановленою процедурою на посаду завідувача музею призначено Забуранного С.В.

Враховуючи зміни в методологічних засадах, визначених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, міжнародними стандартами фінансової звітності, в організаційно-правовій формі закладів охорони здоров’я, рішенням 33 сесії районної ради 7 скликання №885 від 25.02.2020 року затверджено в новій редакції порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів комунальних підприємств, фінансових планів закладів охорони здоров’я, що належать до спільної власності громад району та діютьв організаційно-правовій формі комунальних некомерційних підприємств, рекомендації щодо складення фінансового плану підприємства та звіту про його виконання, підготовки пояснювальних записок до них.

Фінансовий план, складений підприємством, відображає очікувані фінансові результати в запланованому році, джерела формування коштів та напрями їх використання з метою забезпечення діяльності та розвитку підприємства а також виконання його зобов’язань. Контроль за виконанням показників фінансових планів комунальних підприємств здійснюють підрозділи РДА у відповідній сфері, виконавчий апарат районної ради та постійна комісія районної ради з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку. Відповідно до Законів України «Про відкритість публічних коштів», «Про доступ до публічної інформації», «Про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», фінансові плани комунальних підприємств і звіти по їх виконанню публікуються на офіційному вебсайті районної ради. Затвердження та контроль виконання фінансових планів комунальних підприємств здійснюється районною радою як засновником (органом управління майном) з 2011 року.

Благоустрій

Шановні депутати!

Пріоритетними є для нас питання благоустрою, поліпшення стану навколишнього природного середовища, забезпечення утримання територій населених пунктів району у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування та створення умов сприятливих для життєдіяльності населення.   За період 2019 - 2020 років  у районі було здійснено значний об'єм робіт з благоустрою та ремонту об’єктів соціальної сфери . Проведено ремонт тротуарів і вулиць  в селищі Крижопіль, закладів освіти (заміна вікон  і дверей на енергозберігаючі), Будинків культури, доріг.

Впродовж 2019 року територіальні громади селища Крижопіль та сіл Городківка, Крикливець, Голубече, Дахталія, Жабокрич, Заболотне, Соколівка, Вільшанка та Андріяшівка проводили роботи з будівництва, капітального та поточного ремонту  водопровідних мереж, заміни насосного обладнання  та  утримання  громадських колодязів,  на що освоєно 1680  тис. грн - в т. ч. 297,6 тис. грн - кошти населення та господарюючих структур.

За ініціативи Дахталійського сільського голови Василя Мазурика в селі збудовано 8,5 км. водопровідних мереж, відновлено роботу водопровідної свердловини:  підключено до централізованого водопостачання 73 домоволодіння та 4  заклади бюджетної сфери. Роботи виконано за кошти сільської ради – 512,0 тис. грн, районного бюджету - 300,0 тис. грн. та 203,0 тис. грн – це кошти господарюючих структур.

Роботи по зовнішньому освітленню  вулиць проводилися у більшості населених пунктів району.

Освітлено 11,7 км вулиць, встановлено 115 світильників, на що освоєно 802,3  тис. грн (кошти місцевих бюджетів громад та спонсорів).

Найкраще спрацювали територіальні громади смт Крижопіль - 98 світильників - 5,4 км - 645,3 тис. грн; с. Гарячківка - 20 світильників - 2 км - 50,0 тис. грн; с. Соколівка - 15 світильників - 0,5 км - 30 тис. грн.

За підсумками районного конкурсу «Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку» призові місця за 2018 рік було розподілено таким чином:

перше місце – територіальна громада селища Крижопіль;

друге місце – територіальні громади с.Гарячківка, с.Кісниця;

третє місце – територіальна громада с.Вільшанка.

Територіальній громаді с.Джугастра вручено подяку.

          Щороку в населених пунктах району  виконується значний обсяг робіт по прибиранню та упорядкуванню доріг населених пунктів, упорядкуванню сміттєзвалищ та ліквідації несанкціонованих скидів сміття, розбивці газонів та квітників, залісненню, прибиранню територій тощо. І хоч пандемія коронавірусу внесла у двомісячник благоустрою -2020 свої корективи, такі роботи виконувались у кожній громаді. Звичайно, з дотриманням  вимог карантину.

Конкурси

Шановні колеги!                                     

Вирішенню соціально-економічних проблем району  сприяє участь територіальних громад  в обласних  та  районних конкурсах проєктів розвитку  та  проєктів із залученням  коштів  міжнародних   фондів.

 У 2019 році на  16  обласний  конкурс   територіальних  громад   від району було подано  42 проєкти. 

 Переможцями   стали  14  проєктів.

 Відповідно до партнерської угоди районна рада та органи місцевого самоврядування  підтримали  проєкт «Влаштування модульно-блочної котельні для опалення приміщень Крижопільської районної ради в смт Крижопіль Вінницької області».

Загальна вартість виграних проєктів становить 3 524 тис.  грн,  грантові кошти становлять 1 167 тис. грн. Ще  520,5 тис. грн - спонсорські кошти господарюючих структур району. Співфінансування з районного бюджету склало  2 млн 611,6  тис. грн.

Слід зазначити, що, як і в попередні роки, районна рада надає кожному проєкту - учаснику співфінансування у розмірі не менше 20% від загальної суми проєкту.

Цього року до участі у Вінницькому обласному конкурсі розвитку територіальних громад подано 4 проєкти : 2 проєктиподанорайонною радою («Надійна покрівля – гарантоване збереження архівної спадщини» -  впровадження технологій енергозбереження  і «Порядок в  медицині – добробут в  родині  (ремонт ганку КНП «Крижопільський РМЦПМСД»)» та 2 проєкти - Крижопільською селищною  радою («Модернізація мереж вуличного освітлення селища Крижопіль - 2020», що передбачає поточний ремонт мереж вуличного освітлення на 21-й вулиці селища Крижопіль з встановленням 117 сучасних світлодіодних ліхтарів вуличного освітлення і «Капітальний ремонт тротуарів для безперешкодного та зручного пересування маломобільних групп населення» - йдеться про  перехрестя біля закладів освіти – ДНЗ №1 та обох шкіл райцентру.

З них переможцем 17 обласного конкурсу визнано проєкт «Модернізація мереж вуличного освітлення селища Крижопіль - 2020». Вітаємо!

Загалом у районі реалізовуються більше 38 проєктів з різних джерел фінансування, в т.ч.: в медицині -  9; в освіті – 7; будівництво водопровідних мереж – 1; житловому будівництві – 1; по охороні природного навколишнього середовища – 1; розбудова спортивної інфраструктури  - 3; будівництво і модернізація котелень – 4 та ін.

Загальна вартість реалізованих проєктів у медичні галузі – 15 461 тис. грн.

Вартість інших проєктів, що реалізуються і уже завершені, майже 35 млн  грн.

 

Медична та освітня реформи

У звітному періоді районна рада приділяла значну увагу таким важливим для розвитку суспільства галузям як освіта та охорона здоров’я, в яких на даний час проводиться масштабне реформування.

На пленарних засіданнях ради було розглянуто 25 питань стосовно освіти і 13 – охорони здоров’я.

У 2019 році з метою приведення навчально-матеріальної бази закладів загальної середньої освіти району до вимог «Нової української школи» та впровадження нового Державного стандарту початкової освіти з бюджетів усіх рівнів виділено 1048,6 тис. грн, із них: 953,3 тис. грн – з державного бюджету, 95,3 тис. грн – з районного бюджету.

Загалом на фінансування освітньої галузі у 2019 році виділено 106 млн 965,0 тис. грн.

Додатково на загальний фонд отримано 5 млн 944 тис. грн та на спеціальний фонд   5 млн 480,0 тис. грн.

Хочу наголосити, що ми в числі перших надали статус опорних 4-м нашим школам (Крижопільським №1 та №2, Городківським №1 та №2), розуміючи, що це дає навчальним закладам перспективи та додаткові кошти на розвиток і вдосконалення матеріально-технічної бази.

У 2019 році для СЗШ І-ІІІ ст. №2 смт Крижопіль за кошти спеціального фонду закуплено шкільний автобус вартістю 1млн 849 тис. грн  (в т. ч. 817 969 грн - кошти районного бюджету), закуплено 4 комп’ютерні класи на 4 опорні школи вартістю 191,8 тис.грн кожен.

У звітному періоді ми як засновники цих закладів освіти прийняли статути опорних шкіл у новій редакції, наразі готуємо переукладення безстрокових трудових договорів з керівниками цих закладів  на строкові.

   На виконання вимог медичної реформи змінено статуси закладів охорони здоров’я первинного і вторинного рівнів – їх перетворено з бюджетних установ у комунальні  некомерційні підприємства – повноцінні суб’єкти господарської діяльності з управлінською та фінансовою автономією. Також приведено у відповідність штати, укладено договір з Національною службою охорони здоров’я, займаємось пошуком шляхів фінансування  фельдшерських пунктів, щоб зберегти медичне обслуговування сільських жителів. А прийняті нами  медичні програми покликані виконувати стратегічне  завдання - збереження структури лікарні з розширенням видів медичних послуг, придбання  дороговартісного медичного обладнання, ефективне інформаційне забезпечення медицини, що є однією з важливих передумов її якості на всіх етапах: від первинного огляду в поліклініці і спеціалізованої допомоги в профільних закладах до надання телемедичних консультацій.

Хочу з відповідальністю заявити, що ми як представники районної виконавчої влади і місцевого самоврядування робили все можливе для того, щоб наша лікарня була багатопрофільною лікарнею інтенсивного лікування першого рівня, тобто опорною – адже опорні лікарні фінансуватимуться за окремими статтями,  для них будуть кошти на розвиток, до них прокладатимуться дороги тощо.

       У квітні минулого року на 27 сесії ми детально розглянули стан надання первинної медичної допомоги жителям району та стан готовності комунального некомерційного підприємства «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування» як закладу охорони здоров’я вторинного рівня до співпраці з Національною службою здоров’я України, заслухали керівників обох наших медичних закладів з цих питань. Постійно наголошуємо  про необхідність співпраці та взаємодії двох гілок у медицині – первинної і вторинної.

Фінасування галузі охорони здоров’я було пріоритетним: у 2019 році було виділено додатково по загальному фонду 4 млн 359 тис. грн,  по  спеціальному фонду 4 млн 289 тис. грн; всього у 2019 році лікарні було виділено 8 млн 648 тис.грн.

 Загалом за три останніх роки Крижопільській ОЛІЛ додатково було  виділено 20 млн 058 тис. грн

    Також слід відмітити, що для того, аби виконати вимогу щодо комп’ютеризації медичного закладу, нашу лікарню було підключено до медичної системи «Мед Ейр», на що потрачено 250 тис.грн, та організовано 63 комп’ютеризованих місця для лікарів  (витрачено на це 1 млн 346 тис.грн).  Також було організовано відділення екстреної медичної допомоги, що повністю відповідає вимогам і на сьогодні повноцінно функціонує.

         Не забезпечено поки що дороговартісного обладнання  (комп’ютерного томографа), що коштує від 8 до 15 млн грн. Ми над цим працюємо, розглядаємо і прораховуємо всі можливі варіанти.

         Районною радою було повністю забезпечено навчання з підвищення кваліфікації лікарів. Для забезпечення житлом майбутніх медичних працівників ведуться роботи по завершенню будівництва 8-миквартирного житлового будинку.

Як тільки стало відомо, що КНП «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування»  не увійшла до переліку опорних закладів охорони здоров’я Вінницької області, ми негайно скликали позачергову 32 сесію районної ради. Вона проходила бурхливо, за участі сотень людей, котрі зібралися під будівлею районної ради, щоб висловити свій протест проти такого рішення уряду. На сесії було прийнято відповідне депутатське звернення до органів вищого рівня та створена спеціальна робоча група, яка оперативно домоглася зустрічі з головами обласної ради та облдержадміністрації  Владиславом Скальським і Анатолієм Олійником, керівництвом обласного департаменту охорони здоров’я, заступником міністра охорони здоров’я Дмитром Ковалем, вручила письмові звернення від Крижопільської районної ради та жителів району щодо включення нашої лікарні до числа опорних медичних закладів області.

Негайно відбулася робоча зустріч керівництва та громадськості району з колективом лікарні – це була жорстка і предметна розмова щодо шляхів модернізації нашого лікувального закладу та його роботи в нових умовах.

 За моїм розпорядженням було створено ще одну робочу групу, яка перевірила наявний стан забезпеченості кадрами, матеріально-технічної бази лікарні, раціональності та ефективності використання приміщень, медичного обладнання, автотранспорту із зазначенням існуючих проблем та можливих шляхів їх подолання.

На черговій сесії обласної ради разом з колегами з інших районів рішуче і жорстко ставили питання про нашу лікарню та Заболотненський психоневрологічний санаторій  депутати обласної ради Володимир Василишен а Юрій Семенюк, поїхали з пікетом на захист своєї медицини громадські активісти.

У відстоюванні статусу  лікарні ми також отримали допомогу від депутатів Верховної Ради з Міжфракційного об‘єднання «Вінниччина», котрі надіслали спільне депутатське звернення на ім'я Президента України, Прем'єр- міністра, Міністра охорони здоров'я та голові Вінницької обласної державної адміністрації,в якому просили переглянути та доповнити список опорних лікарень у Вінницькій області.

         На 33 сесії ми прийняли рішення надіслати повторне звернення депутатів Крижопільської районної ради 7 скликання до Президента України, Прем’єр-міністра України, міністра охорони здоров’я, обласного керівництва, депутатів Верховної Ради по 15 і 16 округах Л.Білозір та  Г. Вацака щодо включення КНП «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування» до переліку опорних закладів охорони здоров’я Вінницької області.

       І маємо обнадійливі новини щодо подальшої долі нашої ОЛІЛ: нещодавно голова Вінницької ОДА Владислав Скальський у своєму звіті зазначив, що визначення опорних лікарень було передчасним, їх кількість необхідно збільшити, тому буде звертатись до Кабміну з пропозицією збільшити кількість опорних лікарень на чотири одиниці. Зокрема ті, про які говорили народні депутати.

Пандемія коронавірусної хвороби показала реальність, яку багато хто, може, й не помічав – місцеве самоврядування на передовій представлення інтересів та захисту громадян.

У зв’язку з ситуацією, яка склалася з епідемією COVID-19, ми терміново скликали позачергову 34 сесію районної ради 7 скликання, яку провели у дистанційному режимі. Рішення цієї сесії, прийняття Районної  програми реалізації комунальним некомерційним підприємством «Крижопільська ОЛІЛ»  заходів захисту населення від COVID – 19 на 2020 рік  дозволили нам фінансувати першочергові карантинні заходи у якнайкоротші терміни.

 Місцева влада активно залучена до протидії поширення коронавірусу, приймає важливі та необхідні рішення для захисту здоров’я і життя громадян. Можемо констатувати, що без сильного місцевого самоврядування – не може бути сильної України.

Районні заходи

Шановне товариство!

Звітуючи сьогодні про свою діяльність,  діяльність ради, мені важко зосередитись виключно на питаннях повноважень райради, виписаних відповідно до норм чинного законодавства.

Депутати, голова, заступник голови районної ради намагаємось брати активну участь в обласних та районних заходах, приурочених загальнодержавним святам, історичним датам, культурно-мистецьким подіям та спортивним змаганням.

Чимало з них вже стали традиційними і з кожним роком форми їх проведення вдосконалюються та завдяки творчому підходу  до підготовки і проведення стають неповторними.

 28 - 30 червня 2019 року  в Крижопілському парку культури та відпочинку відбувся Всеукраїнський фестиваль народних ремесел "Подільські Товтри". В фестивалі взяли участь 46 майстрів з Вінниччини та з інших міст нашої України. Десять з них виготовили свої скульптури з каменю та  дерева, які залишились прикрашати наш парк. 

 Також в рамках фестивалю було проведено  регіональне свято духової музики "Сурми Поділля ", де грали 14 духових оркестрів зі всієї Вінниччини, було організовано безліч виставок декоративно - ужиткового мистецтва, майстер-класів, виступи художньої самодіяльності сільських територіальних громад Крижопільського району, а також кожна сільська громада району демонструвала свою концертну програму, світлиці з традиційною виставкою та гостиною.

 

Привабливими й незабутніми вийшли торік Свято картоплі в Андріяшівській громаді і Свято пирогів та пампушок у Кісницькій територіальній громаді, проведені в рамках районного фестивалю української традиційної кухні. 

Такі заходи збирають чимало учасників, бо, як кажуть, не хлібом єдиним живе людина.

        

Спортивні досягнення

Не залишається районна рада осторонь і від спортивного життя. Для багатьох депутатів  району, керівників органів місцевого самоврядування характерним є не тільки активна громадянська позиція, а й ведення здорового способу життя через заняття фізичною культурою та спортом.

У минулому  році команда нашого району взяла участь в обласних спортивних іграх Вінниччини серед голів сільських, селищних рад, голів та старост об’єднаних територіальних громад і посіла II місце в загальнокомандному заліку.

Свідченням масовості нашого спорту є те, що у фінальних змаганнях II етапу районних літніх сільських спортивних ігор Крижопільщини 2019 року серед команд сільських територіальних громад, присвячені Дню Конституції України та Дню молоді узяло участь 243 спортсмени, котрі представляли 15 сільських територіальних громад району.

 

Децентралізація

Шановні колеги!

Стратегічне завдання влади – місцеві вибори 25 жовтня 2020 року мають відбутися на новій територіальній основі на рівні громад та районів.

Хочу наголосити, що питання адміністративно-територіальної реформи в тому чи іншому вигляді розглядалось і обговорювалось нами не раз упродовж всього скликання. Ми докладали і докладаємо чималих зусиль, аби людям пояснювати суть реформи, розуміючи, що можна об’єднати території, можна намалювати на карті, об’єднати будь-яку функцію, але, якщо не буде розуміння людей, не буде децентралізації, не буде жодного ефекту.

За підсумками обговорення у громадах 17 з 20 сільських рад району прийняли рішення, у яких висловились за приєднання до ОТГ з центром у селищі Крижопіль.

Депутати районної ради на грудневій сесії підтримали рішення більшості територіальних громад району про створення однієї Крижопільської селищної об’єднаної громади на його території на базі району з уже існуючою інфраструктурою і кадровим потенціалом, ухваливши відповідне звернення до центральних, обласних органів влади та народних депутатів України. 

Загалом у звітному періоді до інстанцій вищого рівня було надіслано 19 звернень щодо врахування пропозицій представників органів місцевого самоврядування району при розгляді проєкту  Перспективного плану формування територій громад у Вінницькій області.

Але, як бачимо, нашу думку не було враховано.

20 грудня 2019 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», який передбачає зокрема, що об'єднання громад надалі відбуватиметься виключно за перспективним планом.

Принцип добровільного об’єднання громад не те щоб скасований, просто тепер він передбачає утворення громади в межах формату, зазначеному у перспективному плані.

Отже, для наших громад, які не змогли вчасно скористатися добровільним етапом, не має бути несподіванкою, що прийшов час остаточних рішень, які, зрештою, прийняли облдержадміністрація та Уряд: 6 травня цього року Кабінет Міністрів України затвердив Перспективний план формування територій громад у Вінницькій області, згідно з яким на базі району має бути створено дві об’єднані територіальні громади: Крижопільську та Городківську.

На часі укрупнення районів.

А отже, на сьогодні децентралізація – це не просто слова, а об’єктивна реальність, яка вже підійшла впритул. І завдання органів місцевого самоврядування – належним чином організувати цю роботу, упорядкувати і передати документацію до архівного відділу та правонаступникам, підготувати території до змін та створити умови для чесних, демократичних виборів на новій адміністративно-територіальній основі.

Шановні друзі!

Завершаючи свій звіт, звертаю увагу, що час минає швидко і вже через 5 місяців, у зв’язку із закінченням терміну, ми складемо свої повноваження депутатів районної ради. Тож давайте час, що залишився, використаємо з найбільшою віддачею, зробимо максимум можливого в питаннях соціально-економічної розбудови наших громад та створення міцного підґрунтя для їх розвитку  у новому статусі.