Наразі ще не подано жодної петиції

+ Подати петицію

Задля розвитку соціальної сфери наших територіальних громад

 

 

20 травня відбулась зустріч керівництва району з головами фермерських господарств. На обговорення було винесено питання ролі і місця сільськогосподарських формувань району в соціально-економічному розвитку територіальних громад. В обговоренні взяли участь керівники сільгосппідприємств – ПрАТ  ПК «Поділля», СТОВ «Кряж», СПП «Кісниця», сільські та селищний голови, керівники ряду структурних підрозділів райдержадміністрації, районних підприємств та організацій.

Виступаючи перед присутніми, голова райдержадміністрації Валентин Панчук дав аналіз діяльності сільгоспформувань у 2013 році та з початку нинішнього року, розповів про позицію влади району в розвитку партнерських стосунків з усіма господарюючими на селі структурами, на участі кожного у подальшому розвитку територіальних громад району. «Відповідно до п.22 ч.1. ст.26 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні»      та   виконання  доручення  голови  обласної  державної  адміністрації щодо  розвитку  сільських  територій   потрібно  забезпечити  укладання і виконання  соціальних  угод  на   поточний   рік. Районна державна адміністрація  бачить ці угоди з розрахунку не менше 75 грн на      1 га.», - відзначив Валентин Іванович.

 На  даний  час  уже  укладено  47  угод  на  суму  471,2  тис. грн.

Керівник району зупинився і на ще одній важливій умові ефективної життєдіяльності територіальної громади та участі у цьому процесі господарюючих структур – це є створення  ними робочих місць.

 Тут розрахунок бачиться такий: не менше трьох працюючих на обробітку 100 га угідь.

У сільськогосподарських підприємствах   за  2013 рік  середньооблікова чисельність штатних працівників  становила  1660 чоловік, на  100 га ріллі – 3,5  працюючих, це показник  середній. На одних підприємствах  він становить 4,8 , 3,9, а інших  -  менше половини  цього, або й зовсім немає працюючих.

Голова районної ради у своєму виступі загострив увагу на моменті наповнення місцевого бюджету. В основі надходжень доходу бюджету органів місцевого самоврядування лежить дві складових: це податок з доходів з фізичних осіб та плата за землю, питома вага яких по району складає 97,1%. За минулий 2013 рік власні надходження зросли на 2,7% або це становить 0,9 млн грн, з них приріст 44% забезпечив податок з доходів фізичних, а решту 56% плата за землю. Приріст незначний. Постає питання: чи повністю ми використали наявні чи скриті резерви?

З цією метою А. Стратієвський зробив порівняльний аналіз розмірів плати за землю у ряді сільських рад:

- сільські ради: Савчинська, Андріяшівська, Дахталійська - майже з однаковою кількістю ріллі в межах 2300 – 2500 га. Бюджет Савчинської сільської ради плату за землю отримує 50 тис. грн, Андріяшівська - в три рази більше, а Дахталійська - в 5 раз більше;

- також три сільські ради: Тернівська, Куницька, Заболотненська. В Тернівці за ріллю 2000 га плата за землю становить 66 тис. грн, а в Куницькій та Заболотненській, де площа ріллі на 350-380 га менша, а плата за землю вища в 2 рази;

- в Голубецькій сільській раді рілля становить 3,5 тис. га і оплата за землю становить 176 тис. грн, а в Жабокрицькій та Шарапанівській сільських радах площа землі на 5,9% більша, а оплата за землю вища на 42%.

В усіх трьох прикладах постає  питання чому такий великий контраст?

Зараз наступив час, який змушує нас працювати з олівцем, з розрахунками економічної ефективності. Життя вимагає рухатись вперед, думати про перспективу, про реформи, які нас чекають, і ніхто, крім нас, їх не проведе, - наголосив голова районної ради.

Після активного обговорення цих важливих питань, в якому взяли участь і керівники сільгосппідприємств, і сільські та селищний голови учасники зустрічі дійшли до спільної позиції: аби село розвивалось, плече потрібно підставляти всім, в першу чергу тим, хто у ньому живе і господарює. Тому така форма співпраці, як соціальні угоди між органами місцевого самоврядування і господарюючими структурами, буде продовжуватись і розвиватись. Буде здійснено реальні кроки і в створенні робочих місць.

На нараді було також заслухано звіти сільських та селищного голів, закріплених за сільськими, селищною радами керівників і відповідальних працівників структурних підрозділів райдержадміністрації, районних установ, підприємств та організацій про матеріально-технічне забезпечення дільничних виборчих комісій та стан готовності дільниць до проведення 25 травня 2014 року позачергових виборів Президента України. Усі дільниці готові до проведення голосування.