Наразі ще не подано жодної петиції

+ Подати петицію

Роль та місце фізичної реабілітації у житті дитини з особливими освітніми потребами

Впровадження міжнародних підходів до навчання дітей з особливими освітніми потребами вимагає перегляду пріоритетів державної політики в сфері освіти. Зокрема, з метою рівних можливостей та доступу до освітніх послуг в Україні створюються інклюзивно-ресурсні центри. Такий центр функціонує і в нашому районі, надаючи послуги практичного психолога, вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога, вчителя-реабілітолога, про що писалося раніше на сторінках газети.

Важливою передумовою гармонійного розвитку дитини з особливими освітніми потребами є фізична реабілітація та заняття лікувальною фізичною культурою. Такі послуги надаються у комунальній установі «Крижопільський районний інклюзивно-ресурсний центр» у формі корекційно-розвиткових занять, на яких із лікувальною і профілактичною метою використовуються спеціально підібрані комплекси вправ та корекційно-реабілітаційне обладнання.

Перед проведенням корекційно-розвиткових занять вчитель-реабілітолог обстежує дітей з особливими освітніми потребами з метою виявлення моторних та фізичних дисфункцій, визначення рухового потенціалу дітей, функціональних порушень та обмежень. Також проводиться оцінка фізичного розвитку дитини з метою визначення її гармонійності та відповідності віковим нормам, оцінюються рухові вміння та фізичні якості.

Під час корекційно-розвиткових занять вчитель-реабілітолог здійснює комплексну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, впливаючи на моторну сферу та психофізичний розвиток, підтримуючи і відновлюючи втрачені чи послаблені рухові функції. Під час індивідуальних занять з дітьми вчитель-реабілітолог працює над формуванням основних рухових функцій відповідно до онтогенетичного розвитку. Заняття сприяють пригніченню патологічних процесів, нормалізації м’язового тонусу та психоемоційного стану дітей з особливими освітніми потребами. На заняттях використовуються спеціально підібрані фізичні вправи різного спрямування, застосовуються допоміжні засоби та обладнання, проводиться навчання та інструктаж дитини та батьків. Комплекси вправ підбираються індивідуально в залежності від важкості ураження форми та специфіки порушення. Шляхи реалізації реабілітаційного втручання залежать від індивідуальних можливостей та потреб дитини. Заняття передбачають роботу вчителя-реабілітолога у безпосередньому контакті з дитиною та тісній співпраці з батьками.

З метою зменшення ризику подальших негативних змін у здоров’ї дитини з особливими освітніми потребами, спеціально організований реабілітаційний процес має вкрай важливе значення, як ефективний засіб неспецифічної профілактики та важливий стимулятор гармонійного росту і розвитку дитини з особливими освітніми потребами.       

 

Вчитель-реабілітолог комунальної  установи «Крижопільський районний

інклюзивно-ресурсний центр»                                                                                                                                                               МИХАЙЛО  КОВІНЬКО