Наразі ще не подано жодної петиції

+ Подати петицію

Про підсумки зробленого та плани на майбутнє

Про підсумки зробленого і плани на майбутнє йшлося  на засіданні колегії райдержадміністрації 9 лютого 2016 року, у якому, зокрема, взяли участь сільські голови, секретарі сільських рад, керівництво районної ради.

Колегія розглянула підсумки роботи господарського комплексу по виконанню програми соціально-економічного та культурного розвитку району у 2015 році та основні напрямки діяльності органів виконавчої влади, місцевого самоврядування щодо її реалізації у 2016 році.

З доповіддю виступив голова районної державної  адміністрації Валентин Панчук.  

«2015 рік крижопільчанам – як і  усім українцям – запам'ятається як надто не простий рік. І все-таки 2015 рік є роком змін, які  дають підстави говорити про подальший  розвиток  району. Маємо ухвалену Стратегію розвитку Крижопільського району на період до 2020 року «Крижопілля 2020». Незважаючи на залежність від погодніх умов, успішно працює аграрний сектор Крижопільщини. Підприємствами  та організаціями різних форм власності освоєно 203 млн.грн. капітальних інвестицій – це третій результат серед районів області. Вони збільшились у 2, 2 рази проти 2014 року.

На розвиток соціальної сфери району за рахунок грантової діяльності залучено понад 5 млн.грн. Зростає середньомісячна зарплата, виконується бюджет району. Все це додає оптимізму, що, незважаючи на складні умови в політиці, економіці держави, зовнішню агресію, крижопільчани матимуть поступальний розвиток, забезпечать розвиток галузей господарювання, матимуть соціальний  захист», - зазначив голова райдержадміністрації.

В обговоренні питання виступили Людмила Сузанська  – перший заступник начальника Крижопільської об’єднаної податкової інспекції, Марія Вербовецька – Жабокрицький сільський голова,  Юрій Савченко – голова районної громадської організації «Спілка учасників АТО», Михайло Бурлаченко – головний спеціаліст відділу Державного земельного кадастру у Крижопільському районі, голова районної ради Петро Тамбовцев.

У своєму виступі голова районної ради наголосив:

«Почуте нами сьогодні ще раз доводить, що всі ті виклики, які упродовж минулого року  поставали  перед  Україною через  суспільно-політичну, фінансову та економічну ситуацію, і навіть через кліматичні умови, не оминули і наш район.

Рік був нелегким, але досягнуті результати  діяльності у 2015 році свідчать про правильну організацію роботи місцевих органів влади. Прогресивні зміни можна спостерігати у кожній територіальній громаді  району.

А передумовою успішного виконання самоврядних і делегованих повноважень уже традиційно стали порозуміння і  взаємодія обох гілок влади.

Щороку в грудні районна рада  приймає Програму соціального та економічного розвитку району та  районний бюджет – це два наших з вами головні документи на поточний рік.

У 2015 році районною радою проведено 6 сесій, на яких прийнято 139 рішень з різних життєво важливих для громади району питань, депутатським корпусом схвалено 23 довгострокові  районні програми,  до  14  програм було внесено зміни.

Але ж основне  – це не кількість прийнятих рішень, а те, як вони виконуються. Саме тому районна рада намагалася працювати послідовно та систематично. Ставлячи за основу своєї роботи служіння громаді і вирішення найболючіших проблем життєдіяльності району, ми розуміли, що, на жаль, не завжди спроможні усі їх розв’язати і повністю задовольнити потреби жителів району.

Головною причиною, що не дозволяла це зробити, є перш за все обмеженість фінансового ресурсу та власних владних повноважень. Але, попри все, чи не найголовнішим є те, що нам вдалося зберегти злагоду і компроміс у співпраці усіх гілок влади. І цей результат був би неможливий  без відповідної роботи всього депутатського корпусу, постійних комісій, виконавчого апарату ради, злагодженої діяльності місцевих рад, плідної співпраці з райдержадміністрацією та усіма структурами.

Для органів місцевого самоврядування 2015 рік був напруженим і відповідальним ще й тому, що 25 жовтня відбулося, так би мовити, перезавантаження влади - пройшли вибори до місцевих рад 7 скликання, та ще й  за новою для нас  пропорційною системою. До рад різних рівнів обрано 311 депутатів. У депутатському корпусі відбулося значне оновлення: наприклад, склад районної ради змінився на три чверті. Чи не наполовину оновився склад очільників територіальних громад та секретарів сільських рад. З одного боку - це добре, бо всі вони мають велике бажання самореалізуватися, виконати свої передвиборчі обіцянки, з іншого боку – бачимо, що більшість новообраних посадовців і депутатів через відсутність досвіду ще не готові на сто відсотків виконувати свої обов’язки. Тому, користуючись нагодою,  прошу вас усіх максимально допомагати новообраним і словом, і ділом.

Зі свого боку, районна рада приділяє велику увагу наданню консультативно-методичної допомоги з усіх питань  діяльності рад, їхніх органів, депутатів, і робитиме це надалі.

Як і завжди, минулого року ми з вами постійно тримали у полі зору питання благоустрою, поліпшення стану навколишнього природного середовища, забезпечення утримання територій населених пунктів району у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування та створення умов сприятливих для життєдіяльності населення. співпрацювали у плані  визначення об'єктів та об'ємів робіт, координації дій.

Ці завдання будуть для нас пріоритетними і в поточному році.

А пошук додаткових коштів на реалізацію робіт з благоустрою буде значною мірою реалізовуватись шляхом написання сільськими радами грантових проектів.   

Актуальними були також питання наповнення та виконання місцевих бюджетів. Слід відмітити, що план по власних та закріплених доходах за 2015 рік виконали всі місцеві ради, а третина з них – перевиконали в 1,5 – 2 рази.  А все тому, що минулого року були внесенні певні зміни до формування місцевих бюджетів, тобто відбувалась бюджетна децентралізація. І це дало можливість нашим сільським, селищній радам в частині надходжень до місцевих бюджетів за 2015 рік отримати додатково 8 млн 221 тис.грн.

Звичайно, такий стан справ тільки радує.  Але, разом з тим, хочу наголосити: коли передаються повноваження і фінанси, то передається і відповідальність. Процес децентралізації влади запущений саме для того, щоб передавати повноваження та ресурси на місця. І це стосується не лише місцевих органів влади, а й самих людей, територіальних громад, які, відповідно до статті 5 Конституції України, є першоджерелом влади.

Якщо говорити про виконання Закону України про добровільне об’єднання громад, то наше завдання  - проводити широку роз'яснювальну і підготовчу роботу. Бо люди мають, в першу чергу, відчути не зміни в адміністративо-територальному устрої, а відчути те, що жити в населеному пункті комфортно, а послуги в різних сферах життедіяльності їм надаються безпосередньо в громаді.

Сьогодні ми переживаємо нелегкі часи. Однак будь-яка важка ситуація завжди приховує в собі ресурси, що можуть допомогти адаптуватися, мобілізуватися і знайти нові шляхи вирішення проблем», чого всім і побажав насамкінець Петро Серафимович.

На нараді - семінарі для сільських голів та секретарів сільських рад було розглянуто ряд важливих питань: про організацію проведення громадських робіт, про реалізацію додаткових повноважень з питань децентралізації влади (йшлося про передачу повноважень щодо реєстрації громадян та реєстрації прав на нерухоме майно), про організацію харчування дітей 1-4 класів, про уповноваженого з питань місцевого самоврядування.

Перед керівниками громад виступили з детальними роз'ясненнями  директор районного центру зайнятості Любов Войтенко, начальник міграційної служби Юрій Обертайло, начальник реєстраційної служби юстиції Руслан Горбатенко, начальник відділу освіти райдержадміністрації Валерій Кушнір, керівник апарату райдержадміністрації Володимир Коновал.