Наразі ще не подано жодної петиції

+ Подати петицію

Одна чи дві об єднані громади на території нашого району або що виграє пересічний його житель від того чи іншого рішення

 

    

Деякі події, що розгорнулися навколо питання об’єднання громад нашого району, спонукали мене не споглядати на все це збоку, а розпочати дискусію серед таких же небайдужих його жителів і у відкритому діалозі розтавити всі крапки над “і”. Бажаю, щоб результатом цього діалогу стали конкретні відповіді на багато питань, що є дуже важливими для тих, хто працює і проживає на його території. Результатом прийняття будь-яких рішень, в тому числі і по такому важливому питанню, повинні бути цифри, факти, фінансово-економічний аналіз, а не власні амбіції, емоційна складова, або популістські обіцянки.

Реформа децентралізації йде разом з адміністративно-територіальною, медичною та освітньою. Всі ці реформи не можна розглядати окремо, тому що всі вони стосуються не просто створення ефективної системи управління в територіальних громадах, а простого пересічного громадянина. Нас всіх сьогодні цікавить отримання якісних та вчасних медичних, адміністративних, соціальних, освітніх та інших послуг. І тому, в центрі кожної реформи при її реалізації повинні бути не методики, концепції, плани, постанови, завдання, а інтереси простого громадянина. А на сьогодні його насамперед цікавлять такі питання:

  • Чи залишаться ФАП чи ФП для обслуговування населення у селах?
  • Чи буде відповідати КНП “Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування” критеріям медичного закладу вторинної допомоги І рівня, і чи не потрібно буде їхати в місто Тульчин або місто Ладижин, щоб зробити звичайну операцію на апендицит чи народити дитину?
  • Чи покращиться матеріально-технічний стан ФАПів, амбулаторій та нашої лікарні і разом з тим і рівень надання допомоги сімейними лікарями і фахівцями?
  • Чи будуть прогорнуті вчасно в зимовий період дороги, щоб не бути відрізаними від “цивілізованого” світу?
  • В якому стані будуть шкільні автобуси і чи буде їх достатня кількість?
  • Куди потрібно буде звертатися (йти чи їхати), щоб отримати звичайну довідку, і якими дорогами?
  • Яким буде рівень заробітної плати, соціальних виплат і безробіття?
  • Яким повітрям будемо дихати, яку воду пити і які продукти споживати?

А тому, постають питання: “Чи буде покращення всього вищесказаного при створенні двох об’єднаних громад?”, “Що отримають люди, коли доходи об’єднаної Городківської громади підуть на створення відповідних управлінських структур в селі Городківка, яких там на даний час немає?”. А це – чималі кошти. Потрібно відремонтувати приміщення, якщо вони є, створити необхідні умови для роботи підрозділів (опалення, інтернет, освітлення, засоби зв’язку, комп’ютерне і офісне устаткування, меблі тощо). Крім того, потрібно буде з бюджету новоствореної громади оплачувати заробітну плату з нарахуваннями, комунальні послуги, енергоносії та інше. На це все потрібен не тільки час, але і кваліфіковані кадри. Тому надання доступних, якісних і вчасних послуг на базі територіальної громади з центром в с.Городківка є сумнівним. А якщо хтось говорить, що все це з’явиться одразу, то це ніщо інше, як популістські заяви.

Викликає занепокоєння і фінансова спроможність такої об’єднаної територіальної громади, а це зводить нанівець і саму мету децентралізації – формування ефективного місцевого самоврядування на території громад, та цілей всіх реформ, так необхідних сьогодні. А чи не краще ці чималі кошти вкласти в ремонт шляхового сполучення і дійсно зробити всі види послуг доступними? Бо не пункт Методики, що говорить про 25 км, визначає мету їх доступності, а якісне автомобільне сполучення. І чи не краще забезпечити медичний заклад нашого району – КНП “Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування”  всім необхідним (кваліфікованими кадрами, відповідною заробітною платою, житлом, а також необхідним обладнанням і устаткуванням), щоб він відповідав вимогам до медичного закладу вторинної допомоги І рівня? І при цьому всім жителям Крижопільського району не прийшлось би їхати за медичними послугами в місто Тульчин чи місто Ладижин по таких же поганих дорогах.

Що нам потрібно більше? Підвищення заробітної плати працівникам ФАПів і ФПів, які на сьогоднішній день отримують мінімальну заробітну плату, а то і працюють за половину посадового мінімального окладу. Підвищення заробітної плати молодим медичним працівникам і створення їм відповідних житлових умов, щоб забезпечити достатню кількість  кадрів для медичних закладів первинного та вторинного рівнів. Підняття заробітньої плати для медичних працівників вторинного рівня. Забезпечення закладів освіти необхідним обладнанням, устаткуванням, автобусами та запровадження інших заходів щодо поліпшення їх матеріально-технічного забезпечення. Поліпшення якості харчування в дитячих установах та освітніх закладах і виділення на це достатньої кількості коштів. А також фінансування ремонтів в цих установах, бо на сьогодні велика частина витрат лягає на плечі батьків. Виділення достатньої кількості коштів для хворих на хронічну ниркову недостатність, цукровий діабет, бронхіальну астму, серцево-судинні захворювання тощо. Вирішення питань, пов’язаних з екологічним станом (запровадження ефективної системи поводження з ТПВ, покращення стану систем водопостачання, водовідведення, розчищення водойм, адже ці фактори найбільше впливають на навколишнє середовище і спричиняють тяжкі наслідки при пропуску паводкових вод). Запровадження заходів для поліпшення матеріально-технічного та фінансового стану комунальних підприємств та установ, що надають комунальні послуги та допомогу при ліквідації надзвичайних ситуацій. Розширення реалізації конкретних програм для таких категорій, як діти – сироти, інваліди, особи з особливими потребами, ветерани ВВВ та праці, воїни – афганці, воїни АТО і ООС, ліквідатори аварії на ЧАЕС, переселенці з тимчасово  окупованих територій, багатодітні сім’ї та малозабезпеченні верстви населення для їх результативної соціальної адаптації.

Чи потрібно нам вкладання коштів у формування структур, про які говорилось вище? Чи є це покращенням життя людей? Чи є це ефективним використанням коштів, а не їх розпорошенням? Які вигоди пересічному громадянину від того, що на території району буде два відділи освіти, два первинних центри, два відділи культури, два управління регіонального розвитку і т.д. при майже тих самих доходах бюджету? Тим більше, що доходи зменшуються, а витрати збільшуються. На місцеве самоврядування буде покладено дуже велику відповідальність, і не тільки в сфері управління, але й фінансового забезпечення. Всі управління, що будуть створені, будуть здебільшого фінансуватись з місцевого бюджету.

Хочу відкрито звернутись до тих, які беруть на себе відповідальність  називати створення однієї об’єднаної громади на території Крижопільського району примусовим, коли діє Закон України “Про добровільне об’єднання громад”. І ніякий чиновник, посадова особа на районному рівні не може це вирішити в примусовому порядку. Я особисто підтримую не ідею приєднання до Крижополя, а ідею об’єднання в одну територіальну громаду всіх сіл нашого району і збереження його як адміністративно-територіальної одиниці. Керівники органів місцевого самоврядування смт Крижопіль і с.Городківка підтримують позицію приєднання однієї або декількох громад до своєї громади. Якби вони стояли на позиції об’єднання всіх сіл навколо цих центрів і вийшли би з такими пропозиціями раніше, то реформа децентралізації у нас вже відбулася б. І при цьому ми, починаючи з 2014 року по 2019 рік, отримали б значні кошти на інфраструктурні проекти. Поїзд, шановні, пішов. Навіть шансу вскочити у останній вагон сьогодні немає.

І непотрібно керівництву Крижопільської селищної ради представляти свою думку або позицію про створення двох об’єднаних громад на території району за думку жителів смт Крижопіль, бо це некоректно. Бо інші керівники територіальних громад перед тим, як голосувати або підписувати документи з цього приводу, в першу чергу провели обговорення цього питання на загальних зібраннях. Таких зборів, на жаль, не було ініційовано тільки Крижопільською селищною радою. А коли вони не були ініційовані, то і не відбулися.

Щоб вирішити проблеми соціально-економічного характеру потрібно не збільшувати число управлінців та чиновників, а прямо спрямувати кошти на вирішення важливих питань. Для цього в першу чергу і проводяться реформи адміністративно-територіального устрою і децентралізації. Для мене позиція цих структур зрозуміла, але вона задовільняє вузьке коло зацікавлених осіб та ніяк не враховує інтереси більшості населення всього району. Приєднання до даних центрів хоча б однієї громади веде до створення дисбалансу у відповідних бюджетах. На теренах нашого району таких проблем до цих пір не було, але з таким явищем прийшлось працювати в інших районах, де відбулось таке приєднання, наприклад: в Піщанському, Тульчинському, Томашпільському та інших.

         Створення об’єднаної громади повинно враховувати не тільки думку більшості населення району на етапі добровільного об’єднання, а, насамперед, спроможність такої громади і надання нею вчасних та якісних послуг. При створенні однієї територіальної громади на території району з центром в смт Крижопіль є всі умови для вищевказаного. Прагматичне бачення розвитку організації влади на базовому рівні, спроможність громад, ліквідація дуалізму влади та подрібненої системи адміністративно-територіального устрою – такі критерії повинні бути основою об’єднання та майбутнього соціально-економічного розвитку громад і навіть країни в цілому. Майбутнє – не за подрібненням, розділенням, розпорошенням, а за укрупненням, об’єднанням, збереженням і, насамперед, господарським використанням наявних ресурсів.

Напевно, нам всім разом потрібно залучити досвід фахівців та спеціалістів та розгорнути діяльність щодо створення нових підприємств, які будуть забезпечувати  додану вартість і нові робочі місця, а не «воювати» за розділення того, що є, не беручи участі у тих ініціативах і проектах, результатом яких є залучення інвестицій до району. Без цього нема і не буде ніякого розвитку, не дивлячись, чи це є об’єднана громада чи проста. Принцип “нам потрібен тільки перерозподіл коштів, а не люди і їхні проблеми” продовжує жити. Для однієї категорії він дійсно працює, а для всіх разом? Але працює цей принцип тимчасово та не має переспективи цілісного розвитку. 

               Шановні жителі Крижопілля, працівники районних підприємств та установ, фахівці і керівники закладів освіти, культури, охорони здоров’я, соціальних служб, Пенсійного та інших фондів, Податкової інспекції, представники громадськості, я запрошую всіх Вас до відкритого обговорення таких двох питань:

  • створення на території Крижопільського району однієї об’єднаної громади з центром в селищі Крижопіль;
  • створення на теренах району двох об’єднаних громад з центрами в селищі Крижопіль та селі Городківка.

Не будьте байдужими та висловлюйте свої думки і бачення. Бо не декілька людей, якими керують власні амбіції, якісь домовленості, наявність вже заготовлених “списків” управлінців і чиновників, обіцянки всім і всього, а рішення більшості впливають на нашу з Вами долю. Представники цієї ініціативної групи і самі не до кінця вірять у позитивний результат такого рішення. Про це було сказано ними на загальних зборах в селах: “Ми ж завжди зможемо приєднатися до Крижопільської об’єднаної громади”. Хочу відкрито їх запитати: а яким чином? Хто з вас візьме на себе відповідальність за прийняття таких рішень? Хто буде виправляти помилки, що призвели до негативного результату?

Чому я так думаю і про це пишу? Бо відкрито у ваших “памфлетах” Ви ображаєте тих представників влади, які якраз і зробили найбільше для громади села Городківка. Якщо маєте право ображати людей, то хоча б поставте свої підписи, бо там є все: неправдиві факти, нефахові підходи, образи, загальні обіцянки і красиво розмальована перспектива, але чомусь сховані Ваші прізвища. І чому дехто з Вас відкрито присвоює собі “заслуги” реалізації проектів по селу Городківка, абсолютно не докладаючи до цього жодних зусиль і не виділяючи співфінансування. Тому залишаю за собою право назвати деякі цифри, які відображають реальний стан речей:

  • на облаштування доріг на території Городківської сільської ради протягом 2018 -2019 років було виділено - 31 млн 028 тис. грн з державного бюджету, 1,5 млн грн  з обласного бюджету 1 млн грн від  ПрАТ « ПК «Поділля», 1 млн 070 тис. грн з районного бюджету, 871 тис. 300 грн з бюджету  Городківської сільської ради;
  • на три проекти по двох опорних школах села Городківки було виділено –  2 млн 499 тис 280 грн  з державного бюджету та 3 млн 699 тис. 280 грн з районного бюджету, співфінансування з Городківської сільської ради немає;
  • на будівництво і оснащення Городківської амбулаторії первинної медицини – 1 млн 792 тис. 142 грн з районного бюджету та 16 млн 129 тис. 275 грн з державного бюджету, співфінансування з Городківської сільської ради немає.

Чи є це подачками? Будь-які коментарі будуть тут зайвими. І хто ж на сьогоднішній день заважає Вам ефективно господарювати, маючи всі повноваження як орган місцевого самоврядування відповідно до існуючого законодавства? Чому, будучи засновником КП “Городківка - комунсервіс”, ви маєте такі результати:

  • відкриття кримінальної справи;
  • борги по заробітній платі (станом на 01.01.2019 року вони становили  378,7 тис грн);
  • тяжке матеріально-фінансове становище підприємства;
  • доведення каналізаційної системи до аварійного стану, а не його попередження, і при цьому виділення значних коштів для його ліквідації, які могли би піти на вирішення інших питань (а це більше 300 тис грн).

У народі кажуть, що поганому танцюристу завжди щось заважає. Та й ще й при цьому винен не він сам, а хтось інший. Чи можна говорити про ефективне використання коштів, коли, наприклад, кількість працівників дитячої установи складає 12 осіб, а кількість дітей – 11? І незрозуміло при цьому, хто “лобіює” такий стан справ? Скажу, що по захищених статтях бюджету Городківської сільської ради по дитячих установах до кінця 2019 року  не вистачає  більше 1,5 млн грн. Послухавши представників ініціативної групи, що ратують за створення Городківської об’єднаної громади, можна зробити висновок: «От коли ми будемо мати доступ до більших коштів і цими коштами управляти, то лише тоді загосподарюємо по-новому та ефективно». На це можна сказати лише одне: “Маємо непогане обійстя і всі можливості для того, щоб воно було гарним, зручним і комфортним, але тільки отримавши ще декілька впридачу, навіть більш бідних, обов’язково запрацюємо і загосподарюємо краще”. Життя показує, що це не так, адже якщо не можеш впоратись з маленькими проблемами, то мало віри, що  впораєшся з більшими.

Для того, щоб зробити будь-який вибір і прийняти будь-яке рішення, завжди потрібно провести причинно-наслідковий аналіз. Для мене як представника виконавчої влади, мотивом для вищевказаних дій є і повинна бути не емоційна складова, а точні цифри, факти та результати відповідного аналізу.

Кажуть, що слабкі вірять в удачу, а сильні – в причину і наслідок. Бажаю Вам усім, шановні читачі, бути сильними, але сильними ми можемо бути не тільки вірою в щось краще, а об’єднавшись і доклавши зусиль для досягнення цього кращого. Сильними ми можемо бути тільки тоді, коли будемо разом. А що для Вас краще – вибирайте самі. Не мовчіть і не дайте себе обманути. Тому закликаю Вас до вікритого діалогу на шпальтах цього видання і не тільки.

З повагою до Вас та надією на Вашу небайдужість до цього важливого питання для нашого району -

                                           депутат районної ради ,

                                           начальник управління регіонального розвитку

                                           Крижопільської райдежадміністрації

                                           Світлана Тищук