Наразі ще не подано жодної петиції

+ Подати петицію

Корекційна спрямованість як особливість освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами

 

У сучасному світі дуже гостро постає питання щодо створення корекційно-розвивального середовища в умовах закладу освіти для дітей, які навчаються на інклюзивній формі навчання, саме тому 19 жовтня 2018 року практичним психологом комунальної установи «Крижопільський районний інклюзивно – ресурсний центр» Мирославою Вихристюк на базі  СЗШ І-ІІІ ст. №2 смт Крижопіль було проведено нараду у формі «круглого столу» для педагогічних працівників, які проводять корекційно-розвиткові заняття та здійснюють психолого-педагогічне супроводження дітей з особливими освітніми потребами на тему «Особливості корекційно-розвиткової роботи та психолого-педагогічне супроводження дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються на інклюзивній формі навчання, працівниками психологічної служби закладів загальної середньої освіти».

На нараді розглядалися питання щодо особливостей проведення корекційно- розвиткової роботи, оформлення відповідної документації та самої структури проведення занять. Мирославою Романівною були продемонстровані розроблені авторські корекційно-розвиткові програми та практично показаний принцип побудови корекційного заняття з врахуванням усіх його необхідних складових. Були  запропоновані вправи, прийоми та методи, якими можуть користуватися практичні психологи під час роботи з дітьми, які навчаються на інклюзивному навчанні.

Окрім особливостей корекційно-розвиткової роботи були визначені основні завдання психологічного супроводу та соціального патронажу, який повинен здійснюватися працівниками психологічної служби для дітей, шо навчаються на інклюзивному навчанні.  Спільно з працівниками психологічної служби були визначені основні форми супроводу, такі як:

-активізація особистісного потенціалу дитини;

- допомога в успішній соціалізації у шкільному колективі;

- підготовка дітей та педагогів до навчання з дитиною з особливими освітніми потребами.

Також був зроблений акцент на алгоритм проведення діагностики дитини з метою визначення її потенційних можливостей та визначення основних напрямів корекційної роботи.

Окрім зазначених питань Мирослава Вихристюк практично продемонструвала основні принципи заповнення індивідуальної програми розвитку дитини, яка навчається в інклюзивному класі, навела приклад необхідних адаптацій та модифікацій, які потрібні дітям різних нозологій та у відповідності до індивідуальних можливостей.

На завершення наради працівники психологічної служби зробили висновок про те, що головним завданням супроводу дитини є, безперечно, особистісний підхід та залучення її до активного життя класу та позашкільної діяльності, адже дитина з особливими освітніми потребами є повноцінним членом шкільного колективу та активним учасником шкільного життя. І нам необхідно змінювати власні стереотипи та формувати толерантне відношення до таких дітей, які просто стали заручниками своїх психофізичних можливостей, але які ні в якому разі не повинні перешкоджати їхньому активному шкільному життю та розвитку їхньої особистості загалом.